Friday, December 07, 2007

Lääkärillä

Mulla oli toissayönä ihan järkyttävä kylki/rinta kipu ja pelästyin ihan hirveesti. Ihan kuin joku olisi iskenyt puukolla mua kylkeen ja heilutellut sitä siinä noin vartin verran. En pystynyt vetämään kunnolla henkeä enkä liikkumaan juuri yhtään. Kauhea kipu koko ajan. Herätin Juhon ja se oli ihan pökerryksissä ensin, mutta sitte se veti vaatteita päällensä ja oli viemässä mua jo sairaalaan. Mulla on ollut ihan samanlaisia "suolisolmuja" ennenkin, mutta yleensä se menee ohi muutamassa sekunnissa. Tämä kesti ja kesti. Mutta sitte yhtä yllättäen kuin oli tullutkin, se loppui. Onneks ei oltu vielä lähdetty sairaalaan. Ois meinaan tullut ihan megakalliiksi. Täällä ei voi mennä ensiapuun ennen kuin on ihan oikeesti lähes kuolemassa. Mitä mä siis kyllä vähän luulin tekeväni...
Seuraavana aamuna olin ihan ok, mutta soitin kuitenkin lääkärille varmuuden vuoksi ja kävin siellä tänään. Lääkäri rauhoitteli ja sanoi, että vaiva on erittäin kivulias, mutta erittäin harmiton. Costochondritis (toinen selitys) on yleinen nuorilla naisilla ja sen kanssa täytyy vaan oppia elämään, mitään hoitoa ei ole. Onneksi ei tarvittu siis mitään keskivartaloamputaatiota.
Närästykseen ja muihin happovaivoihin, joista kärsin jatkuvasti, se antoi sellaisia ohjeita, että appelsiinimehu, kahvi, minttutee ja maustetut ruuat on kielletty. Eikä saisi syödä illalla seitsemän jälkeen. No joo, kyllä mä oikeestaan noi tiesinkin, mutta kun tulen koulusta yhdentoista aikaan illalla kotiin ja on kauhee nälkä niin ei se uni tule ellei jotain suusta alas laita.
Mutta siis tämä costowhatever ei liity tuohon happoisuuteen mitenkään, vaikka itse näin oletin. Olen siis saanut kaveriksi taas ihan uuden vaivan. Ettei vaan tulis vanhaks...

1 comment:

Anonymous said...

Hei! Ota ensi kerralla yhteys myös doctor Alieniin. Samanlaisista vaivoista olen itsekin joskus kärsinyt. Sulla tietysti erotusdiagnostiikkaa häiritsee nuo aiemmat vatsakivut.
Kova kipu on kuitenkin aina merkki jostain ja sen syy pitääkin selvittää.