Saturday, January 06, 2007

Kovaa opiskelua tulossa

Pari ensimmäistä päivää koulussa takana ja olen aika huolestunut mitä tuleman pitää. Tähän asti ollaan käyty läpi maahan muuttamista, kulttuurishokkia, kaupungissa kulkemista, turvallisuus juttuja yms käytännön asioita. Onneksi meillä oli mahdollisuus keskustella eri pääaineiden proffien kanssa ja minä itse asiassa vaihdoin majorin Human Resource Managementista Operations and Supply Chain Managementiin. Se vaikutti todella paljon mielenkiintoisemmalta :)

Näyttää ikävä kyllä siltä että ensimmäisen semesterin aikana eli kevään aikana mun pitää ottaa yksi Economics kurssi, yksi Accounting kurssi ja yksi matematiikan kurssi. Saattaa HIEMAN tulla vaikeuksia koska kaikissa aineissa termistö on ihan hepreaa. Hyvä puoli on se että mun ei näillä näkymin tarvitse olla koulussa kuin keskiviikkona ja torstaina, mutta mulla on sitäkin enemmän kotiläksyjä. Ja niiden kanssa mulla meneekin sitte ihan kaikki liikenevä aika, koska sanakirjan selaaminen vie hirvittävästi aikaa...

No, opiskelemaan tänne on tultu ja sitä siis tehdään! Pitää ottaa vaan oikea asenne niin eiköhän se siitä. Proffat, tutorit ja kaikki muut ihmiset koulussa vaikuttavat todella mukavilta ja fiilis on kaikesta huolimatta edelleen erittäin hyvä. Pelottaa ihan hirveesti, mutta pitää mennä rohkeasti vaan tulta päin :)

Eilen käytiin lieventämässä ensishokkia outlet heavenissa Gilroyssa. Siellä on oikeesti kymmeniä eri merkkien outletteja ja siellä tulee ihan hulluksi! Shoppailijan paratiisi... Onneks on tämä opiskelijan budjetti jotenkin jo iskostunut päähän, koska sain hillittyä itseni ja ostin oikeesti vaan tarpeeseen muutamia vaatteita. Aikuisten oikeesti.

Nyt on lauantai aamupäivä ja tämä viikonloppu meneekin sitte matematiikkaa opiskellessa. Mun pitää tehdä ensi viikon alkupuolella siitä placement test, jolla selvitetään millä tasolla mun matikka on. Että kuinka alusta matematiikka pitää alottaa. Ei mikään kauheen hyvä juttu, mutta onneks mulla on omasta takaa The Math Tutor kotona, eli Juho :) Saa nähdä kuinka monta perheriitaa saadaan aikaiseksi tämän viikonlopun aikana.... :)

Ansku

No comments: