Friday, January 19, 2007

Kontakteja luomassa

Minähän olen vaihtamassa sinne Operations & Supply Chain Management (OPSCM) programiin tämän semesterin jälkeen. Olen valinnut kurssit sen mukaan, että voin ne siirtää mukanani. Jostain syystä olen erityisesti yhden OPSCM proffan suosiossa ja hän on jo lisännyt mut ko aineen opiskelijoiden jakelulistalle.

Sitä kautta tuli kutsu keskiviikkoillalle dinneriin, jossa oli paikalla ko alan ammattilaisia ja ihmisiä eri sidosryhmistä ja sitte niihin kutsutaan myös alan opiskelijoita. Järjestäjänä toimii joku tän alueen pro järjestö. Näiden tapahtumien tarkoitus on networking. Tilaisuus kesti kuudesta yhdeksään, mutta koska mulla oli tunti puol seiskaan asti, mentiin Juhon kanssa sinne vasta puol kasin maissa.

Paikka oli tuolla East Bayn puolella San Leadrossa, eli lahden toisella puolella ja sinne on aika matka. Juho tuli autolla Menlo Parkista ja mä lähdin BARTilla (paikallisjunan ja metron välimuoto) San Franciscon keskustasta. Aikamoista kyytiä.... (Juna kulkee lahden ali ja pitää ihan hillitöntä meteliä ja pelkäsin koko ajan että kohta alkaa näkyä kaloja ikkunoista....)

No anyway, pääsimme perille suurin piirtein tapahtuman puolessa välissä, kuulimme presentaatiot, mutta missasimme alun yleisen keskustelun. Se oli kuitenkin todella hyvä tapahtuma ja aion osallistua näihin jatkossakin, jos vaan mahdollista. Nämä on juuri niitä paikkoja, missä tutustuu mahdollisesti tuleviin työantajiin. Tämä mun tuleva opettaja esitteli mua siellä vaikka kenelle ihmisille. Hymyilin vaan kauniisti ja yritin olla erittäin edustava :) Hän sanoi, että on paras tehdä itsensä jo heti alussa näkyväksi, niin on helpompi hakea harjoittelupaikkaa, joka yleensä johtaa pysyvään työpaikkaan. Täällä arvostetaan kansainvälisyyttä, joten lähes kaikki alan ulkomaalaiset opiskelijat ovat saaneet harjoittelupaikan kautta pysyvän työpaikan ja työviisumin. Täytyy pitää silmät auki mitä tulevaisuudella on mulle tarjottavaa :)

Ansku

1 comment:

Anonymous said...

Niin sitä pitää! Hymyilet vaan nätisti ja sanot että "in finland we have this thing called REILU MEININKI." Luulis että harjoittelupaikka irtoo!
Me saatiin kungingas idea täällä että aletaan koirankasvattajiks ja tuli tässä muitakin ideoita mutta palataan niihin. Minde menee kuulemma kurssille ja mä hoidan markkinoinnin. Talouspuoli on vielä vähän auki. Hälsningar from Tölö.