Sunday, February 04, 2007

Wal-Mart ja Junior Museo

Juho on ollut vähän flunssassa, mutta osallistui kuitenkin lauantaina uimakilpailuihin Freemontissa. Mä lähdin sen mukaan sinne, koska oli tosi lämmin ja kesäinen ilma. Suurin osa ajasta siellä on vaan odottelua ja ihmettelyä, joten lähdin tutkimusmatkalle lähimaastoon, josko löytäisin jotain mielenkiintoista.

Hyppäsin siis autoon ja ajeltuani vähän matkaa, vastaan tuli ihan järkyttävän kokoinen Wal-Mart. No, mä en ole koskaan vielä käynyt Wal-Martissa ja se on kuitenkin oikein perusamerikkalainen kauppa, joten eikun katsomaan mitä se on syönyt. Se oli siis ihan mielettömän kokoinen kompleksi! About suurin mahdollinen Citymarket potenssiin 5. Ja siellä myydään ihan kaikkee mahdollista. En edes jaksanut kiertää koko kauppaa, vaan keskityin olennaiseen eli vaatteisiin :)

Todella opiskelijabudjetille sopivia hintoja, housuja ja paitoja about 10-15 dollaria, kenkiä 10-20 dollaria yms. Ja ne oli siis ihan ok näköisiä! Loppujen lopuksi en kuitenkaan ostanut mitään, koska siellä ei ollut mitään mitä olisin oikeesti tarvinnut. Oishan siellä ollut kaikkee kivaa, mutta.... No, seuraavalla kerralla :)

Tänään sunnuntaina olin lasten kanssa Palo Alton Junior Museossa. Me oltiin siis ihan keskenämme :) Juholla on huomenna taidehistorian koe ja sen piti lukea, Jaana siivosi pihaa ja Rumi teki töitä, joten mä ajattelin, että lapset autoon ja radalle. Onneks se ei ole kovin kaukana, joten mun ajotaidolla ja lähitienoo tuntemuksella pärjättiin.

Siellä oli valtavan hieno leikkipuisto, jossa laskettiin liukumäkeä ja keinuttiin. Sen jälkeen mentiin museoon, jossa on lapsille kaiken maailman aktiviteetteja ja pihalla pieni eläintarha. Me saatiin hyvin kulumaan siellä pari tuntia.

Heti kun saatiin auto parkkiin pihalle, pitikin lähtee pelastamaan Brunoa ja Ursulaa "pyörähädästä". Ne oli lähteneet pyöräilemään vuorille tandemilla ja keskenkaiken fillari oli sanonut sopimuksen irti. Älkää kysykö mikä siinä oli vialla, koska selitys oli ihan liian vaikee mulle.... Mutta saatiin heidät turvallisesti kotiin.
Me ajettiin kyllä niin pitkä matka autolla, että ei mua ois saanut kyllä tollaselle pyöräretkelle ihan heti :)

Ansku

P.S. Juhon uimakilpailut meni ihan hyvin flunssasta huolimatta. Oli oman sarjansa neljäs.

No comments: