Wednesday, February 18, 2009

Taas pimeetä

Ei tosiaankaan olisi kannattanut nuolaista ennen kuin tipahtaa. Mistään ei ole kuulunut mitään. Soitin molempiin firmoihin, joissa olen ollut haastattelussa ja jätin vastaajaan viestin. Eipä ole kuulunut mitään. Ärsyttää etteivät voi edes ilmoittaa mitään. Jos eivät valinneetkaan mua, olisi kohteliasta ilmoittaa. Jos ei ole vielä mitään varmaa valinnasta, voisivat silti soittaa takaisin ja kertoa sen. 
Todennäköisesti molemmissa firmoissa on ongelmana mun tarvitsema työlupasponsorointi eivätkä ne voi kertoa sitä syyksi hylkäämiseen. Mutta kai ne nyt keksisivät jonkun muun syyn. Että saivat paremman kandidaatin tai että eivät ota ketään tai ihan mitä vaan. 
Nyt on niin paljon hakijoita, että varmasti hylkäävät just meikäläiset, jotka tarvitsevat enemmän "huolenpitoa". Mutta on se jotenkin väärin. Varsinkin kun H-1B visan sponsorointi ei ole mikään iso juttu eikä maksa kovin paljoa. Ja olen molemmissa paikoissa ilmoittanut, että olen valmis itse palkkaamaan asianajan ja hoitamaan kulut. Mutta ei näytä auttavan. Voi rähmänkäpälä.

No comments: