Friday, January 30, 2009

Pääsin toiseen haastatteluun!

Tänään sain puhelun, jota olen odottanut viikon. Lopulta se tuli ja sanoma oli se mitä olin toivonutkin. He haluavat nähdä mut uudelleen! Mahtavaa! Nämä kaksi ihmistä, jotka olen tähän mennessä tavannut, ovat sitä mieltä, että olisin täydellinen valinta siihen hommaan. Annoin sille mahdollisesti tulevalle esimiehelleni kaksi mun kirjoittamaan paperia, työharjoittelun loppuraportin ja yhden matikan data analyysi paperin, ja hän oli erittäin vaikuttunut niistä. Rekruitterilta sain sellaiset ohjeet, että ota samat paperit mukaan ja anna seuraavillekin haastattelijoille ne. Mun pitää siis vielä vakuuttaa viisi ihmistä, että olen hommaan paras mahdollinen ja yrityksellä ei todellakaan ole varaa olla palkkaamatta mua. Tähän haastattelusumaan pitää varata kuulema koko päivä. Ja se päivä on ensi tiistai. Apua. Nyt on rakkaat ihmiset hyvien neuvojen aika. 

1 comment:

Unknown said...

Onnea Ansku! Hieno juttu!

Nyt vaan otat rauhallisesti ja olet oma itses. Kaikki menee varmasti hyvin.

Ja, jos syystä tai toisesta, päättäjät eivät ymmärtäisi omaa etuaan, niin siinä tapauksessa et siellä haluaisi pidemmän päälle olla töissäkään.

Niin mielettömän tärkeältä kuin juuri tämän työn saaminen saattaa tuntuakin tällä hetkellä, mieti sitä haluaisitko SINÄ antaa parhaasi juuri näiden ihmisten ja juuri tämän firman etujen ajamiseen. Sehän on SINUN älysi, taitosi ja personallisuutesi, jonka sä laitat likoon jonkinlaista korvausta vastaan. He hyötyvät, koska SINÄ olet ainutlaatuinen.

Kuuntele tarkkaan mitä haastattelijat sekä sanovat, että kysyvät. Hehän etsivät sitä, mitä juuri sinä voit antaa heille omassa ainutlaatuisuudessasi.

Olen varma, että kaikki menee hyvin :-). Tsemppiä vaan, mutta varo ylikuntoa ;-).