Tuesday, November 24, 2009

Ensimmäinen hääpäivä

Vuosi sitten (21.11.) oli jännittävät paikat. Mahassa murisi valtavasti enkä pystynyt syömään koko päivänä. Kaikki oli niin mahtavan ihmeellistä. Tuo ihana mies menisi minun kanssani naimisiin. Vapaaehtoisesti. Vihkiminen oli todella liikuttava tilaisuus, itketti ihan kauheesti. Vihkimisen jälkeen oli vapautunut tunnelma. Suut korvissa lentokentälle ja Hawaiille viettämään honeymoonia.
Ensimmäisen hääpäivän kunniaksi ei lähdetty Hawaiille, mutta reissuun kuitenkin. Juho oli jo kesällä ilmoittanut, että hän ottaa hoitaakseen tämän ensimmäisen hääpäivän järjestelyt. Mua vähän jännitti, että mitä tuleman pitää ja pystyykö hän pitämään asian salaisuutena loppuun asti. Juho kun ei ole aina ollut kauheen hyvä salaisuuksissa :) Mutta suu pysyi supussa loppuun asti eikä mulla ollut minkäälaista aavistusta mitä tuleman pitää.
Lauantai aamulla kun herättiin, käytiin kävelylenkillä ja sen jälkeen Juho ilmoitti, että mulla on tunti aikaa käydä suihkussa, pakata yön yli tavarat ja laittaa itseni lähtövalmiiksi. Noin tunnin vuoristoisen automatkan jälkeen olimme Pescaderossa ja kävimme siellä lounaalla. Ravintola oli mulle tuntematon, mutta Juho oli käynyt siellä poikien kanssa pyöräreissun yhteydessä ja tiesi tarkalleen mitä tilataan. Todella hyvän artisokkakeiton (Juho inhoaa artisokkaa!!!) ja olallieberry-piirakan jälkeen olin vähintäänkin vaikuttunut. Matka jatkui siitä vielä etelään, Montereyhin. Siellä auto parkkiin eikä mulla ollut vieläkään mitään hajua mitä tapahtuu. Mutta sitten selvisi! Menimme purjehtimaan. Vähän ajattelin, että mitenköhän merellä pärjää tähän aikaan vuodesta, että tullaanko takaisin jääkalikoina. Mutta Juho oli käskenyt pakata lämpimästi vaatteita ja pipon yms. joten olin suht hyvin varautunut. Eikä siellä ollut ihan niin kylmä kuin ajattelin. Takaisin tullessa alkoi meri vaan olemaan sen verran levoton, että meinattiin kastua. Mutta oli mahtava auringonlasku! Juhon alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän piti jäädä purjeveneeseen yöksi, mutta se ei yllättäen ollutkaan mahdollsita. Pieni mutka matkaan, mutta me ei vähästä hätkähdetä ja varattiin huone hotellista. Löydettiinkin erittäin idyllinen espanjalaistyylinen Casa Munras, jossa tuli hyvät unet. Vielä ennen unia käytiin kuitenkin romanttisella illallisella, tietenkin :) Seuraavana päivänä ihmeteltiin Montereyta ennen kotiin paluuta. Aivan mahtava viikonloppu!! Kiitos pupu!

No comments: