Thursday, December 18, 2008

Ohi on

Fiilis on ... erikoinen. Vähän surullinen, paljon iloinen, jonkun verran helpottunut, ja samalla myös pikkuisen pelottaa. Viimeinen tunti meni oikein hyvin ja ryhmäprojektin esitys sai hyvät kommentit. Siellä sitte halailtiin puolin ja toisin ja melkein oli tippa linssissä. Osa valmistuu lauantaina niin kuin minäkin, osa jatkaa vielä jakson tai kaksi. Todella ristiriitaiset tunnelmat. Mutta päällimmäisenä kuitenkin hyvä fiilis. Omasta suuresta saavutuksesta. Keskivertoa vilkkaampi hulivilikoululainen otti itseään niskasta kiinni ja sai maisterin paperit. Aatelkaa! Siis mä! 
Aluksi vaihtaminen opiskelumoodiin oli hankalaa ja lukeminen vieraalla kielellä vaikeaa. Ensimmäinen vuosi meni vähän ihmetellessä ja tuli ehkä turhankin paljon stressattua. Sitten kun alkoi oppimaan miten paljon asioiden tekemiseen menee aikaa ja pystyi aikatauluttamaan hommat, kaikki oli paljon helpompaa. Ja pystyi nauttimaan pienestäkin vapaahetkestä. Papereiden kirjoittaminen oli aluksi todella hidasta, mutta nyt se tuntuu helpolta ja saan tekstiä aikaan nopeasti. Asioiden tutkiminen oli aikaa vievää ja kankeaa, mutta nyt olen oppinut siinä todella hyväksi. Nyt kun musta on tullut "ammattilainen" opiskelussa, se loppuukin. Mutta kaikki loppuu aikanaan ja nyt on aika heittää vapaalle hetkeksi ja keskittyä sen jälkeen työn etsintään. Eiköhän mulle paikka löydy :) 

5 comments:

Anonymous said...

Onnea vaan kovasti!!!! oot kyllä ollut huippuahkera ja tehokas. Muista olla toooosi ylpeä itsestäsi ja palkita itsesi jotenkin. Ainakin huilimalla hyvin koko Joulun! :)

Mulla on nyt se jumitusvaihe menossa ja tuntuu vaikealta kirjottaa tyhtäviä.... Eiköhän se sitten siitä mullakin loppu joskus häämötä.

Oikein mukavaa Joulua sinne teille kaikille!!! Ja olette ajatuksissa. <3

Unknown said...

Onneksi olkoon, Ansku!

Well done - voit olla ylpeä itsestäsi. Mä ainakin olen ylpeä susta. :-)

/anoppi

Ansku said...

Kiitos molemmille!
Jenni, kyllä se motivaatio sieltä tulee. Välillä on jumitusvaiheita eikä saa mitään aikaiseksi. Mulla toimi päivän tai parin totaali koulukieltäytyminen (lue lepääminen) niin kummasti ajatus kirkastuu. Tsemppiä!

Anonymous said...

Hurjasti onnea "tyttärelle" Raisiosta. Ei oppi ojaan kaada, ja nyt Joulun viettoon Vuokattiin.

Anonymous said...

Go Antero-täti Go!!!